سه شنبه ٢٢ آبان ١٣٩٧
معاونین آموزشی کلان منطقه 10 در دبیرخانه این منطقه، گرد هم آمدند و به ارائه گزارشی از مأموریت‌های ویژه و ترجمان تحولات نوآوری در مراکز و دانشگاه‌های خود پرداختند.
ساعت
آمار بازدید
 بازدید امروز : 326
 کل بازدید : 52816
 بازدیدکنندگان آنلاين : 1
 


  چاپ        ارسال به دوست

دومين نشست متوليان بسته هاي تحول و نوآوري در آموزش علوم پزشكي در سال 97 برگزار گرديد

گالري تصاوير
دومين نشست متوليان بسته هاي تحول و نوآوري در سال جاري به منظور ارائه گزارش عملكرد و اقدامات انجام شده در شش ماه اول سال 97 در روز شنبه 12 آبان  ماه از ساعت 8 تا 10:30 با حضور معاون آموزشي دانشگاه در سالن شورا برگزارگرديد.
در ابتداي جلسه مطابق با دستورجلسه دكتر قنبري مسئول دبيرخانه تحول و نوآوري درآموزش علوم پزشكي دانشگاه گزارش مختصري از تشكيل كارگروه هاي تخصصي بسته هاي تحول و نوآوري در دانشگاه را بيان نمودند.
در ادامه خانم دكتر فرناز خاتمي به عنوان متولي بسته آموزش پاسخگو و عدالت محور، آقاي دكتر عليرضا پارسا پور به عنوان متولي بسته اعتلاي اخلاق حرفه‌ اي، آقاي دكتر حسين نژاد به عنوان متولي بسته ارتقاء نظام ارزيابي و آزمونهاي علوم پزشكي، آقاي دكتر مختاران متولي بسته توسعه آموزش مجازي در علوم پزشكي، آقاي دكتر همتي به عنوان متولي بسته آينده نگاري و مرجعيت علمي در آموزش پزشكي و به نمايندگي از متولي بسته بين المللي سازي آموزش علوم پزشكي ، آقاي دكتر جهانشيربه عنوان متولي بسته اعتباربخشي موسسات، بيمارستانها و برنامه هاي آموزشي ، آقاي دكتر منظم اسماعيل‌ پور به عنوان متولي بسته حركت به سوي دانشگاه نسل سوم به ارائه گزارش اقدامات خود در شش ماه اول سال 97 و طرح چالش¬ هاي پيش‌روي خود براي اجرايي سازي بسته ها پرداختند.
سپس دكتر سهراب پور معاون آموزشي دانشگاه به بيان اهميت بسته هاي تحول و نوآوري و ضرورت اجرايي سازي بسته هاي تحول و نوآوري در سطح دانشگاه پرداختند.ايشان بيان نمودند كه هريك از متوليان در يك حيطه عمل مي كنند و هدف نهائي اعتلاي آموزش علوم پزشكي مي باشد و نبايد به دنبال گزارش نويسي صِرف در هر بسته باشيم. همچنين ايشان به ارائه بازخورد درخصوص اقدامات انجام شده در هربسته به شرح ذيل پرداختند:
دانشگاه بايد در ماموريت هاي ويژه واسپاري شده به مرجعيت برسد و جهت هر ماموريت ويژه پروپوزالهاي روشن كوتاه مدت و يا ميان مدت تدوين شود و به وزارت متبوع گزارش شود.گزارش اقدامات صورت گرفته در راستاي بين المللي سازي به وزارت متبوع ارسال گردد و در سطح دانشگاه جلسات درخصوص اهداف و زمانبندي اقدامات بين المللي تشكيل خواهد شد.بسته دانشگاه نسل سوم  با برگزاري جلسات مشترك في ما بين دو معاونت آموزشي و پژوهشي در حيطه مقررات و آئين نامه هاي تدوين شده (مانند آئين نامه هاي جذب و ارتقاء اعضاء هيات علمي) ورود پيدا كند و در اين حيطه هم عمل نمايد. بحث توليد محتواي مجازي در دستوركار كميته مجازي سازي قرار دارد و اميدواريم تا پايان سال 97 به نتايج مطلوبي برسيم.بسته آموزش پاسخگو و عدالت محور بهتر است كه در زمينه آموزش در عرصه فعاليت نمايد و دراين خصوص كارگروه تشكيل شود و در بحث هاي غير از رشته پزشكي ورود پيدا نمايد.پيشنهاد مي گردد كه به نحوي از فارغ التحصيلان رشته هاي پزشكي كه در طرح مي باشند طرح سوال شود كه چه گپ هايي در آموزشهايي كه در دانشگاه ها ديده اند را در اين مرحله متوجه شدند و چه نيازهايي را در آموزش احساس مي كنند و در اين خصوص يك پروژه تعريف گردد. كميته اخلاق در آموزش حتما تشكيل گردد و درخصوص بحث سوء رفتارهاي حرفه اي افراد زيادي هستند كه در اين زمينه علاقه مند به همكاري هستند و از آنها استفاده گردد.با توجه به اينكه در بسته توسعه آزمونها،  توسعه زيرساختهاي آزمون و تغيير دادن برنامه طراحي سوال در دستور كار خود قرارداده است بسيار عالي و خوب است و جهت تهيه نرم افزار بانك سوال با آقاي دكتر حيدرزاده هماهنگ شود.در زمينه اعتباربخشي بايد به سمتي برويم كه منطقه آمايشي 10 متولي اعتباربخشي در سطح كشور باشد .   
در پايان دكتر قنبري به عنوان مسئول دبيرخانه تحول و نوآوري از تلاشهاي متوليان تشكر نمودند و بيان نمودند كه اميدواريم شاهد تحول واقعي در دانشگاه باشيم و از متوليان درخواست نمودند كه هرچه سريعتر كارگروه هاي تخصصي خود را تكميل كرده و اسامي افراد را جهت صدور ابلاغ به دبيرخانه اعلام نمايند و جلسات كارگروه با هماهنگي متوليان به طور منظم تشكيل گردد و در نهايت مقرر گردييد كه با توجه به اينكه بعضي از فعاليتها در بسته ها مشترك مي باشند تعامل بيشتري بين متوليان بسته ها باشد و متوليان نگاه دانشگاهي داشته باشند و از ظرفيت هاي يكديگر استفاده نمايند و دبيرخانه تحول و نوآوري دانشگاه هماهنگ كننده بين متوليان بسته ها باشد.
 
عكس: محمد حسين رضايي
خبر: رويا جلوداري


١٢:٢٨ - يکشنبه ١٣ آبان ١٣٩٧    /    عدد : ٨١٥٩١    /    تعداد نمایش : ١٥